onsdag 12 januari 2011

Gaaaah! (En filt)

Jag blir helt tokig! Jag lyckades tillslut hitta en inställning som funkade på tröjan jag skrev om tidigare. Jag sydde ihop sidorna men vågade inte ge mig i kast med halsringningen. Tänk om det skulle bli knas igen. Så jag valde att sy en filt jag velat sy så länge. Ok. Filten behövde nog något andra trådspänningar, den är ju lite tjockare än vågigarändertyget. Fixitrix och jag fick en söm på provlappen som jag nog var rätt nöjd med. Inte perfekt, men tillräckligt bra. Dags att sy filten då. Så här ser den ut när den är färdig:


Och så här ser sömmarna ut på några ställen!! Gaaah!


Jag tror att jag har meckat med alla knappar och rattar jag kommit åt och ändå vill sömmen inte ligga tätt till tygen hela vägen. Det blir rätt bra på halva och verkligen såhär illa på andra ställen.. Jag vet inte vad som är fel, och jag kan inte rätta till det! Här behöver jag all hjälp jag kan få tror jag..

Skickar med några bilder på hyfsade söm-avsnitt bara för att jag ska känna mig litelite bättre i alla fall..

Uggletyget från Znok och det orangea från Stoff&Stil.
Måtten på filten är 40x40cm, alldeles lagom för att Solskenskillen ska kunna ha den över ögonen när han sover middag. Tur att han sover när han har den så han slipper se fulsömmarna i närbild.. Hua. Nu går jag och gråter en stund.

6 kommentarer:

hemul sa...

Du, jag skulle vara stolt om jag kunnat åstadkomma nåt sånt där! :-P

ealina sa...

hemul: vad söt du är! Ja, det är ju en filt i alla fall ;)

dajj sa...

skit i det! inte ens köpta plagg har perfekta sömmar... ;)

det var verkligen jättefint med orange till. superfin blev den!

LINDUS sa...

Jättefin filt...tror inte någon annan än du tänkter på stygnen...men jag förstår dig...ibland får jag oxå sådarna stygn och det är jätteirretrande, sen bara det fixar sig sjäv typ...vad har du för maskin?

MysPys sa...

Håller med ovanstående - är ju inte hel världen om stygnen ser ut så. Men förstår du vill ha fina stygn! har du testat att byta ut nålarna?!

Å TACK för att du sa att man kan ha flanell på dagtid :-D Haha - hon hade iaf byxorna på sig på dagis idag! Känns mera påklätt/mysigt så än att hon ska ha taits bara!

Fangoria sa...

Jättefin filt, fräscha färger!!! Säger som de andra, det är nog ingen som tänker på stygnen, har du granskat köpeplagg i sömmarna nån gång, man kan hitta många fel!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...