torsdag 24 september 2009

Tick-tock..


Jag insåg att det var över två månader sedan jag gjorde något inlägg. Puh. Tänk att tiden går så fort! Samtidigt som jag har det lugnt och skönt hemma så har jag ändå fullt upp hela dagarna! Jag har sytt lite i början av de här två månaderna som gått, men sedan tappade jag lusten ett tag. Och idag, idag har jag lust! Men, eftersom det gått så länge sedan jag sydde sist har syrummet fått bli en avstjälpningsplats och ser därför ut som skrutt just nu. Kanske, om jag hinner, blir det undanröjt därinne under dagen. För när jag väl fått tillbaka sylusten får jag ju inte missa chansen!

Först ut att sy borde bli ett litet babyset. Barnen har en kusin på gång nämligen :) Borde pluppas ut om två veckor ungefär. Men jag har inte riiiktigt bestämt mig för vad jag vill knåpa ihop ännu.

Så det som blir först ut blir nog istället några tröjor till Bus. Och nån tunika till Trollprinsessan. Och de där benvärmarna jag haft i huvudet sen jag var på skroten sist..

För den intresserade kan jag berätta att vi fått höst här! :) Regn regn och mera regn. Äntligen kan man kura upp sig i soffan med en kopp te och ha tända ljus på bordet! *älskar* Äntligen kan man ta det lite lugnare. Ta itu med allting som man inte haft tid med under våren/sommaren. Ja, det där lät motsägelsefullt. Men jag menar faktiskt just så ändå, hihi.

(Bilden ovan är från vår lilla bröllopsdagsweekend på hotell neråt i landet. Då var det inget regn, bara skön höstsol. Riktigt hålla-handen-mys!)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...