tisdag 21 juli 2009

Första gången



Det är roligt att sy nya saker. Och för mig är nästan allting nytt :) Ikväll har jag sytt en klänning med kantband och sprund. Kantband har jag testat lite grand förut på hakklappar och kjolar. Och ikväll har jag alltså även sytt det på en klänning. Med sprund, som också det var nytt. Det gick ju hur lätt som helst! *klappar mig själv på axeln* Klänningen skulle vara en prototyp till klänningen till Trollprinsessans ettårsdag (som närmar sig med stora kliv!). Men den blev ju nästan fin nog för att kunna användas på riktigt :)
Tyget från mormors tygskatt, kantband från tygaffären i stan, mönstret är eget (nog lite långt den här gången, av någon anledning blir klänningarna längre och längre fastän jag klipper efter samma mönster?).

Och förlåt för kvaliteten på bilderna, de är tagna med mobilen och jag orkade inte fota om. Jag orkade heller inte stryka den innan jag fotade (lat eller lat?), så bilderna gör kanske inte klänningen rättvisa..

5 kommentarer:

Emilia sa...

Klänningen blev jätte-fin (kläderna blir ju alltid skrynkliga på ändå...) och vilka söta mobilstrumpor!

Madelene sa...

Ser riktigt proffsigt ut! :0) Och jag stryker aldrig min kläder heller!

Unknown sa...

Den är jättefin. Efter en stunds lek så kommer det inte att synas om den är struken eller inte (jag lovar att inte kommentera)

LillaBarn sa...

Jättefin. Jag är allergisk mot strykjärn så stryker inte så mycket heller...
Jag gör som dig och syr ett testexemplar som blir bra, och sen orkar och vill jag ju inte sy en till!!

LillaBarn sa...

Här kallas den typen av luva för "pixie hood". En Pixie är nåt slags skogsväsen, typ alf...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...