lördag 11 juli 2009

Mobilstrumpor



Lekte lite och byggde en strumpa till min mobil. Och en strumpa ledde till en strumpa till. Och en till. Så nu har mina citysyskon också varsin :) Lite mjukhet bland betongen är väl inte fel? Jag ser även nu vid bildinläggningen att en glimps av lillebrors bord sticker med i närbilden. Jag som varit så noga med att inte visa någonting av bakgrunden.. Kanske lika bra att strunta i att fixa, lite missar gör man ju ibland, lika bra att erkänna det såhär när det inte är någonting allvarligt, hihi.
Till den första strumpan, min, använde jag mig av ett turkost småblommigt tyg från mormors tygskatt och fodrade med en bit av ett urtvättat rosa örngott. Hittade ingenting i tyghyllan som matchade. Till den andra strumpan, systers, använde jag ännu ett tygskattstyg och fodrade med nåt velourigt inuti. En kombo av mina blommor och systers färger :) Min äldsta lillebror valde brunt och grönt. Det var svårare att hitta rätt här hemma. Valde tillslut ett småblommigt från Stoff och Stil kombinerat med stretchvelour från tygaffären i stan. Jag ska nog göra en lite mer stötdämpande strumpa till mig med när jag orkar. Om de ser olika stora ut på bilden, så är det helt riktigt. De är skräddarsydda till våra olika telefoner ;)
(Jag vet att min mamma frågat efter en strumpa hon med, men jag hittar inga tyger som "är hon".. *letar* Ska leta ännu mer på Skroten nästa vecka, för jag vill ju inte att hon ska få en opersonlig när citysyskonen fått så personliga..)

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tycker att de är urläckra och mamman får vara tacksom om hon får en ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...