torsdag 20 januari 2011

Sista vinterplocket?

Jag och min maskin är vänner igen! Mycket uppmärksamhet och snälla ord gjorde susen, nu kan jag sy i tunna trikåtyger igen och igen utan trubbel! Tack för all stöttning, snälla ni :)
Satt häromdagen och sydde lite småplock. Fleecefodrad pingvinmössa, velourmössa, bibs med fleece på baksidan..

När Bus provade pingvinmössan, för storleksbedömning, sa han att han med ville ha en sån och ville inte ta av den! Fast just den här var ju inte till honom, så jag lovade att sy en egen till honom igår. Fast när det väl kom till kritan så var det inte just preciiis en sån han ville ha, det viktiga var att det var sånt där "fluff" i som är "jättegosigt". Men helst skulle mössan vara gul. Så en sån syddes igår under bolibompa och han tog lyckligt på sig den imorse när det var dags att springa till förskolan (ja, det är nästan alltid springa som gäller, jag förstååår inte hur vi alltid blir sena oavsett hur mycket vi planerar tiden..). Trollflikkan fick djungelmössa, för en sån hade hon hittat i högen med mössor jag sytt, men mer om vårmössor i ett annat inlägg. För nu är det väl dags för vårmössor? Inte tänker jag sy fler vintermössor i alla fall! ;)

Mönstren är egna.
Elefanter från Znok, Landskap från Jofotex, Pingviner från Stoff&Stil, Fleece från Stoff&Stil, Prickar från Skroten (men de finns nog på Jofotex de med). Tråd från Bibbis.

Sedan får ni föreställa er knappar på bibsen och humnumlappar på alltihop. Jag väntar fortfarande på dem. (Knappt två veckor kvar nu..)

2 kommentarer:

dajj sa...

Ser super ut! =D Förstår att det var poppis. ;)

Två veckor är låååånt tid när man väntar tyvärr.

Helena sa...

Jättefina! Jag hoppade över vårsömnaden och gick direkt på sommarkläderna - tänker på Hello Kitty-singoallan :) Men ett par vårmössor får man nog sätta igång att sy snart :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...