onsdag 15 december 2010

Orange Onsdag

Idag blev det lite enfärgat. Tajts med resår i midja och benslut till Trolltjejan, muddisar och bib till Solskenskillen.

Det här tyget har jag haft liggandes i lådan ända sedan i höstas. Jag har längtat efter att sy i det men jag nådde ju inte så bra fram till maskinen då, med min stora mage, och sedan har det varit annat som prioriterades. Men jag älskar verkligen den här färgen! Den känns så varm och gosig. Som en filt. Kanske skulle ta och göra en filt? Hihi.

Till flickan var det tänkt att jag skulle sy under dagen, men det blir inte alltid så med en liten kille hemma som helst av allt vill ligga i famnen. Så hennes byxor fick resåras medan tomtegröten vi skulle ha till middag skötte sig själv i ugnen och lillkillen sov. När jag sydde ihop benen på dem så insåg jag (igen) att hon håller på att bli stor. Låååånga ben börjar hon få.



Solskenskillen har också fått gå upp en storlek. Eller, ja han kan fortfarande ha sina 56or, men jag syr hellre i nästa storlek, för säkerhets skull ;)
Han fick även en mjukisbib med baksida i vit polarfleece. Mys :)


Velour, mudd och fleece kommer från Stoff och Stil.
Tajtsmönstret är en mix mellan eget och meedom.
Muddisarna och biben är eget.

En sak jag krånglar med nuförtiden är de där humnumlapparna. Jag vill fästa dem med hjälp av overlocken och det går ju rätt bra när det finns sidosömmar eller rå overlocksöm som på biben. Men hur gör man med tajts eller dessa muddbyxor? Var sätter man den då?? Äh.. kanske får jag ta och använda vanliga maskinen ändå..

Note-to-self: glöm inte beställa fler lappar.

2 kommentarer:

dajj sa...

Nu blir jag sugen på att rusa upp och sy nåt i mitt oranga tyg! Det är ju så fint det du har gjort! Så pluttigt med Velourtajts till E... =)

Synd att jag inte visste att du behövde mer lappar, jag beställde ju för två veckor sedan...

Fangoria sa...

Jättegosigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...