söndag 27 februari 2011

Maskinvarma PJs



Med barnen hemma på heltid (ja, det har varit lite feber och sånt där) så blir det inte mycket gjort. Men ändå lyckades jag få lite tid över under en eftermiddag och sydde ett par PJs till de stora barnen. Tyget kom jag över billigt på Skroten och kvaliteten är väl därefter antar jag.. Men det passade finfint till PJs! De ser liksom lite "ruffiga" ut. Som om de sovits i väldigt mycket, kan man säga. Men med den kritvita mudden till så tycker jag själv att de blev väldigt fina :)

Bus PJ är den gröna och den bruna är Trollprinsessans. Jag valde att göra en tunikamodell till dottern och snabbfållade den med overlocken. Kanske hade varit snyggare om jag gjort en likadan tröja som Bus fick. Men det får bli till nästa PJ i så fall ;)


Jag satte igång med mönsterritningen strax efter lunch och med diverse avbrott (ja, ni vet såna där vanliga "mamma, kan du hjälpa mig bygga en koja" och "mamma, jag är hungrig") så lyckades jag hinna klart med dem just innan läggdags efter Bompa. Raka vägen från maskinen (med mellanlandning för nålfästning förstås) och på just när barnen har borstat tänderna. Pust. En stund där trodde jag att de skulle behöva vänta ytterligare ett dygn innan de kunde ha dem på sig, hehe, men jag hann, som sagt :) Och barnen var glada och busiga i ruffiga molnkläder :)


Mönstren är mina egna. Molntyg från Skroten. Muddtyg från Stoff & Stil. Tråd från Bibbis.

2 kommentarer:

Majja sa...

Jag tycker att de är läckra. Ser hur mjuka ut som helst.

Åsa Tidqvist sa...

så fina pyjamasar! såklart man drömmer sött i en sån, vad goa de ser ut sådär rufsiga =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...