torsdag 10 mars 2011

Åka-hem-set

När jag blev gravid planerade jag att sy en hel garderob till kommande Liten! Men kroppen sa snabbt stopp och jag kunde inte sitta vid maskinen. Istället började jag virka på en mormorsrutefilt istället. Jag fick ihop nästan 20 rutor (av etthundra20, suck..) innan fingrarna sa stopp..

Så när beräknade datumet närmade sig insåg jag plötsligt att den lille inte hade något åka-hem-set! Ve och fasa! Stackars lille nummer tre som inte har egna kläder utan måste åka hem i arvekläder.. Så jag önskade mig ett grönt åka-hem-set av sötaste syster istället för att sy själv :)

Detta är vad vår solskenskille fick åka hem i! Helt underbart litet set! Ja, arveköpebodyn han har på sig är väldigt stor, men byxor och pointy-hat-mössa passar perfekt! Han fick många fina kommentarer på BB för sin outfit :)
Tack sötaste Dajj!

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Supersött!!!!

Thea sa...

Men vilken tur du har som har en så duktig syster! :-)
Annars syr du ju mycket fint själv också, så det var ju synd att kroppen din inte ville sitta vida maskinen. Men jag kan tro att den lille får en snygg garderob vad det lider! :-)

Åsa Tidqvist sa...

superfint set och vad mysigt det ser ut med en liten så!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...