måndag 18 maj 2009

Sakura


Mitt första försök blev inte vad jag först planerat, jag skulle gjort resår i ärmarna med, för att göra lite puff-känsla, men när jag provade den på Trollprinsessan kändes den bra som den var i ärmarna! Lite rakare linjer var perfekt till just det här tyget. Till nästa gång vill jag nog göra ärmarna lite klockade.
Mönstret är en mix av meedoms form1, en skiss från en klänning i garderoben och mitt eget huvud. Tyget är en stuvbit från ikea.
Jag tycker att klänningen drar tankarna till körsbärsblomningen som var för ett tag sedan, underbart tyg! :o)

2 kommentarer:

dajj sa...

Ohh så fin! =) Vi lider väl av det där syndromet båda två att vi ändrar oss allt eftersom kläderna tar form... Ska bli spännande att se när den sitter på fisalisan. =)

Unknown sa...

Vilka snygga klänningar. Det är bra när de är lite korta...lättare för prinsessan att krypa :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...